De nieuwe 508 sedan, SW en PEUGEOT Sport Engineered

De nieuwe 508 sedan, SW en PEUGEOT Sport Engineered

Met de nieuwe 508, verkrijgbaar in de versies sedan, SW en PEUGEOT SPORT ENGINEERED, onthult PEUGEOT een nieuw design voor zijn vlaggenschip. De voorkant is vernieuwend met nog meer dynamiek en draagt het nieuwe embleem van het merk in het hart. De nieuwe 508 brengt moderniteit door het grillemotief volledig te integreren in het volume van de bumper.

Deze modellen hebben een nieuw kenmerkend verlichtingssysteem met drie klauwen aan de voorzijde. Ze zijn geïntegreerd in de uiterst slanke Matrix LED-koplampen met hun unieke design die op alle versies zijn gemonteerd.

Aan de achterzijde zijn de nieuwe LED-lampen voorzien van het kenmerkende drieklauwige design met scrollende richtingaanwijzers.

In het passagierscompartiment van de nieuwe 508 en 508 SW is er een duidelijke verschuiving naar het hogere segment met de nadruk op de kwaliteit en moderniteit van de materialen die in de nieuwe bekleding worden gebruikt, evenals een nieuwe, gestroomlijnde bediening van de versnellingsbak voor een betere ervaring en meer ergonomie.

EMOTIE

Aan boord van de nieuwe 508 beschikt de PEUGEOT i-Cockpit® over nog meer technologie! Dankzij het nieuwe PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainmentsysteem met een 10-inch high-definition centraal scherm, connected navigatie, spraakherkenning in natuurlijke taal, draadloze connectiviteit en over-the-air updates.

De 508 vertegenwoordigt het beste van PEUGEOT op het gebied van rijplezier en comfort, uiteraard aangevuld met rijhulpsystemen die zorgen voor veiligheid en rust. Deze omvatten:
  • Nachtzicht, dat bestuurders waarschuwt voor dieren, voetgangers of fietsers op de rijstrook voordat ze in het grootlicht verschijnen,
  • Semi-autonoom rijden met niveau 2, bestaande uit Adaptive Cruise Control met Stop and Go en Lane Keeping Assist,
  • HD-camera's voor parkeerhulp,
  • Gecontroleerde ophanging met 3 standen (Normaal, Comfort en Sport)

EXCELLENCE

De reeks motoren die de nieuwe PEUGEOT 508 en 508 SW aandrijven, omvat twee oplaadbare hybride versies, een nieuwe versie met 180 pk en een versie met 225 pk, een benzineversie met 130 pk en een dieselversie met 130 pk. Alle motoren worden gecombineerd met de 8-traps EAT8-automaat.

De 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, de vaandeldrager van de neo-performance, heeft 360 pk en vierwielaandrijving.

De nieuwe 508 sluit aan bij de waarden en zorgen van klanten die op zoek zijn naar een auto met een sportief en dynamisch silhouet, die een echte ervaring aan boord biedt, zonder afbreuk te doen aan technologie en connectiviteit. Klanten zijn milieubewuster en zijn op zoek naar efficiënte motoren en rijplezier. De nieuwe 508 SW voegt het praktische aspect van zijn elegante silhouet toe aan zijn familiale aantrekkingskracht voor jongere klanten.



Een dynamisch en modern silhouet

Deze nieuwe 508's maken de voorkant moderner door het grillemotief volledig te integreren in het volume van de bumper, met evoluerende patronen en het gebruik van carrosseriekleur om dit nieuwe design verder te bevestigen.

De voorkant is ook minder gelaagd, wat bijdraagt aan de modernere uitstraling. De balk verdwijnt in de grille en geeft het silhouet een gladder uiterlijk.

De nieuwe 508 is gebaseerd op een lange wielbasis van 2,79 m en een totale lengte van 4,75 m (Saloon) en 4,79 m (SW), voor een breedte van 1,86 m met de spiegels neergeklapt.

De PEUGEOT i-Cockpit®.

In de passagiersruimte is de PEUGEOT i-Cockpit® een van de sterkste punten. Al een decennium lang wordt hij bij elke nieuwe generatie gevoed en gemoderniseerd. Met de nieuwe 508 drukt hij zijn stempel op ergonomie, kwaliteit, functionaliteit en technologie met een nieuw infotainmentsysteem, het PEUGEOT i-Connect® Advanced.

Het compacte stuurwiel is een kenmerk van de PEUGEOT i-Cockpit® en verhoogt het rijplezier vertienvoudigd door een unieke beweeglijkheid en precisie. Het stuurwiel heeft het nieuwe wapenschild in het midden en herbergt de bedieningselementen voor het multimediasysteem (audiobronnen, telefoon) evenals de volume- en spraakbediening.

In het midden van het dashboard bevindt zich het centrale 10-inch high-definition touchscreen, dat enigszins naar de bestuurder is gericht ("driver oriented"), wat de rijergonomie optimaliseert zonder de passagier uit te sluiten van lezen of gebruik.

Onder het centrale scherm vindt u verfijnde pianotoetsen met snelkoppelingen naar het hoofdmenu, klimaatinstellingen, toepassingen, rijhulp, telefoon, media en voertuiginstellingen.

De middenconsole heeft een strak nieuw design met een nieuwe automatische versnellingspook. De bestuurder kan de verschillende standen van de 8-traps EAT8 automatische versnellingsbak met één druk op de knop selecteren.

Voor hybride motoren wordt de remknop (B) gebruikt om regeneratief remmen te activeren. Voor de benzineversie wordt hij vervangen door een Manual-knop (M), waarmee de versnelling handmatig kan worden geselecteerd met behulp van de peddels achter het stuurwiel.

Daarnaast is er een Driving Modes selector, waarmee de bestuurder afhankelijk van de motor verschillende rijtypes kan kiezen (Electric, Eco, Hybrid, Normal, Sport en 4WD). De gekozen modus beïnvloedt ook de hardheid van de gecontroleerde ophanging (Normaal, Sport en Comfort) wanneer deze uitrusting beschikbaar is.



Het PEUGEOT i-Connect® Advanced systeem

De nieuwe 508 biedt een verbonden, ergonomische ervaring die naadloos aansluit bij het dagelijks gebruik. Met het nieuwe infotainmentsysteem kan elke bestuurder, afhankelijk van zijn of haar vaardigheden en wensen, genieten van het beste van de smartphone- en autowereld. Elke bestuurder kan zijn eigen voorkeuren voor weergave, sfeer en instellingen definiëren en handhaven. In het systeem kunnen tot acht verschillende profielen worden opgeslagen.

De spiegelfunctie verbindt de smartphone draadloos met het infotainmentsysteem (Wi-Fi-technologie) en het is mogelijk om twee telefoons tegelijk via Bluetooth aan te sluiten. Vier USB-aansluitingen completeren het aangesloten apparaat (twee USB-C onder de armsteun op rij 1 en twee USB-A op rij 2).

Het 10-inch high-definition centrale scherm is volledig aanpasbaar, met meerdere vensters en widgets (of snelkoppelingen) die gemakkelijk te gebruiken zijn en reageren als een tablet. Het is eenvoudig om door de menu's te vegen van links naar rechts of omhoog en omlaag voor meldingen, of met een tik met drie vingers om de startpagina op te roepen. Net als op een smartphone is het eenvoudig om op elk moment terug te keren naar de hoofdpagina door op de "Home"-pianotoets te drukken.

De motoren


Er zijn twee 2-wielaangedreven oplaadbare hybride motoren beschikbaar:

  • NIEUWE PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: 2-wielaandrijving / combinatie van een 150 pk PureTech-motor (110 kW) en een 81 kW elektromotor gekoppeld aan de 8-traps e-EAT8-automaat.
  • PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: 2-wielaandrijving / combinatie van een 180 pk (132 kW) PureTech-motor en een 81 kW sterke elektromotor gekoppeld aan de 8-traps e-EAT8-automaat.
Op de versies 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, ontworpen door PEUGEOT SPORT, is een herlaadbare hybride motor met vierwielaandrijving beschikbaar:
PLUG-IN HYBRID4 360 e-EAT8: vierwielaandrijving / vooraan een combinatie van een 200 pk (147kW) PureTech-motor en een 81kW elektromotor gekoppeld aan de 8-traps e-EAT8-automaat / achteraan een 83kW elektromotor en een energiemanagement van de PEUGEOT 9X8.

De Li-ion batterij van de 180, 225 en 360 plug-in hybrides heeft een capaciteit van 12,4kWh en een vermogen van 102kW. Er zijn twee soorten boordladers beschikbaar: standaard een 3,7kW enkelfasige lader en als optie een 7,4kW enkelfasige lader (standaard op de PEUGEOT SPORT ENGINEERED).

Er zijn ook twee verbrandingsmotoren beschikbaar:

  • PureTech 130 EAT8: de 3-cilinder benzinemotor met een inhoud van 1,2 liter en 130 pk wordt gecombineerd met de EAT8 8-traps automaat en een Stop & Start systeem.
  • BlueHdi 130 EAT8: de 4-cilinder dieselmotor met 1,5 liter inhoud en 130 pk wordt gecombineerd met de EAT8 8-traps automaat en een Stop & Start systeem.
De nieuwe PEUGEOT 508 komt in juni 2023 op de markt. Ze zullen worden geproduceerd in Frankrijk, in de fabriek in Mulhouse.

Galerij

Terug naar overzicht