Citroën Berlingo: al 200.000 verkochte exemplaren

Citroën Berlingo: al 200.000 verkochte exemplaren

Minder dan anderhalf jaar na zijn lancering zijn er wereldwijd niet minder dan 200 000 exemplaren van de Citroën Berlingo van de derde generatie verkocht.

In 2019 behaalde de Berlingo in Europa een aandeel van 16% in zijn segment (PV+BW) en droeg daardoor grotendeels bij aan de dynamiek van Citroën die de sterkste groei in de top 12 van de constructeurs mocht noteren.

Sinds zijn lancering in september 2018 werden bijna meer dan 200 000 exemplaren verkocht (Berlingo + Berlingo Van) van de derde generatie waarvan bijna 150 000 in 2019. Dit maakt van de Berlingo wereldwijd het tweede meest verkochte model na C3.

Als echte blokbuster voor het Merk in Europa vertegenwoordigde de Berlingo 16% van zijn segment in 2019 waarvan 2/3 van de inschrijvingen betrekking hadden op de bedrijfswagenversie Berlingo Van en 1/3 op de personenwagenversie.
In België bezette Citroën Berlingo in zijn personenwagenversie de 1e plaats in het segment met 24% marktaandeel (2019). De bedrijfswagenversie stond met 14% marktaandeel op de 4e plaats.

Dankzij zijn comfort, zijn intelligent ontwerp en zijn rijhulpsystemen bevestigt deze derde generatie van de Berlingo zijn aantrekkingskracht door middel van een rijk aanbod met :

Berlingo Van:

  • Bijna 1 verkoop op 4 betreft de meest uitgeruste versies: Driver en Worker
  • Bijna 80% van de modellen zijn uitgerust met de Cabine Extenso® (3 plaatsen vooraan)
  • Bijna 1 model op 4 is uitgerust met de Surround Rear Vision (bewaking van de omgeving achteraan en kant van de passagier met weergave op een 5’’ scherm in plaats van een achteruitkijksspiegel.)
Berlingo:

  • Meer dan 60% behoort tot de meest uitgeruste versies: Feel en Shine
  • Bijna 35% van de modellen werden uitgerust met een optionele interieursfeer
  • Bijna 40% van de modellen zijn uitgerust met de achteruitrijcamera met Top Rear Vison (weergave van de omgeving in vogelperspectief in180°.)

Galerij

Terug naar overzicht