De nieuwe PEUGEOT E-308

De nieuwe PEUGEOT E-308

De nieuwe PEUGEOT 308 met hybride- en verbrandingsmotor staat in Belgiƫ en het Groothertogdom Luxemburg op het verkooppodium in het C-berline segment. Hij kan nu ook online besteld worden in een specifieke lanceringsversie met een 100% elektrische motor: de nieuwe PEUGEOT E-308 FIRST EDITION.

De PEUGEOT E-308 FIRST EDITION wordt aangedreven door een volledig nieuwe elektrische motor met een vermogen van 115 kW (156 pk) en een rijbereik tot 411 km (WLTP gecombineerde cyclus), afhankelijk van het uitrustingsniveau.Een compromisloos antwoord, perfect aangepast aan de noden van de klanten in dit segment: de unieke look van de 308 wordt gecombineerd met het rijplezier dat kenmerkend is voor elke PEUGEOT en met een toonaangevende efficiëntie.

De PEUGEOT E-308 FIRST EDITION, die gebouwd wordt is het Franse Mulhouse, biedt het beste aan zijn nieuwe eigenaar:design, technologie, efficiëntie samen met de exclusiviteit die het Electric Pack biedt!

ALLURE.

Het design van de nieuwe PEUGEOT E-308 FIRST EDITION is zowel geworteld in het DNA van PEUGEOT als in een dynamische, hoogwaardige referentiewereld. De verlengde motorkap vooraan versterkt het silhouet, de volumes zijn sensueel en scherp en het nieuwe embleem van het merk prijkt trots in het midden van de grille. De algehele optimalisatie van de architectuur komt het interieur ten goede. Aan de voorkant omlijst de hoekige lichtsignatuur de Matrix LED-koplampen, die de 308 perfect in de PEUGEOT-familie integreren, net als de LED-lichten met drie klauwen aan de achterzijde.

Een nieuwe 18-inch aluminium velg werd speciaal ontwikkeld voor de 100% elektrische versie van de PEUGEOT 308. Zijn aerodynamische efficiëntie is bijzonder doordacht om de prestaties te optimaliseren.

UITMUNTENDHEID.

Op de nieuwe PEUGEOT E-308 wordt een volledig elektrische motor geïntroduceerd: met 115 kW (156 pk) en een koppel van 270 Nm (beschikbaar vanaf 0 km/u) voor een onmiddellijke respons, zal hij de E-308 stil, zonder trillingen en zonder CO2 uitstoot aandrijven. Deze motor vult het huidige gamma aan dat bestaat uit de plug-in hybride met 180 pk/132 kW en 225 pk/162 kW en de versies met verbrandingsmotoren.

De versnellingsbak van de PEUGEOT E-308 optimaliseert het rijbereik, met behoud van een hoog prestatieniveau met een specifiek reactievermogen voor elektromotoren.



Ook de batterij is van een nieuwe generatie. Het is een hoogspanningsbatterij van 54 kWh (51 kWh nuttig), met een nieuwe chemische samenstelling, met 80% Nikkel - 10% Mangaan - 10% Kobalt, die werkt op 400 Volt, en tot 411 km autonomie mogelijk maakt volgens het gemengde WLTP-protocol.

Een efficiënte warmtepomp is standaard voorzien om het thermisch comfort van de inzittenden te verzekeren.

De efficiëntie stond centraal voor de ingenieurs van de PEUGEOT E-308, want door de combinatie van inspanningen op het gebied van motorisering, batterij, aerodynamica (optimalisering van de voorkant en de onderkant van de auto), optimalisering van het gewicht (EMP2-platform) en vermindering van wrijvingsverliezen (banden van klasse A) kon een opmerkelijk laag gemiddeld energieverbruik worden nagestreefd.

Bovendien kan de bestuurder zijn of haar rijmodus selecteren (ECO, NORMAL en SPORT) om het energieverbruik te optimaliseren:
  • ECO, rijbereikoptimalisatie (80 kW en 220 Nm)
  • NORMAAL, geschikt voor dagelijks gebruik (100 kW en 250 Nm)
  • SPORT, prioriteit voor prestaties en sensaties (115 kW en 270 Nm)
Bovendien wordt de energierecuperatie geoptimaliseerd dankzij de "BRAKE"-modus, die de vertraging versterkt wanneer het gaspedaal wordt losgelaten.

De standaard 3-fasen boordlader heeft een vermogen van 11 kW. Vanaf een openbaar oplaadpunt van 100 kW is het mogelijk om in 30 minuten van 20% naar 80% op te laden.

EMOTIE.

Voor de bestuurder en passagiers biedt de nieuwe PEUGEOT E-308 de nieuwste generatie van de PEUGEOT i-Cockpit®, herkenbaar aan:

  • Het compacte stuurwiel, gericht op rijplezier en gecontroleerde wendbaarheid
  • Het 3D digitaal instrumentenpaneel dat gepersonaliseerd kan worden
  • Het 10-inch centrale touchscreen
De nadruk ligt op vakmanschap in het interieur, inventiviteit met de volledig configureerbare virtuele i-Toggles en connectiviteit met de nieuwste i-Connect® Advanced-technologie, een infotainmentsysteem dat de rij- en reiservaring intuïtiever en fijner maakt.



Een reeks diensten wordt aangeboden om het dagelijkse leven van de klanten te vergemakkelijken. Zo is er de MyPeugeot®-appbeschikbaar voor de smartphone, waarmee kan worden gecommuniceerd met het voertuig en waarmee het opladen op afstand kan worden geprogrammeerd, of waarmee een thermische voorconditionering op afstand kan worden gestart.

Galerij

Terug naar overzicht